Nach einer Unterhaltung mit Keaven und Kevin, werden diese beiden Entwickler wöchentlich fünf Fragen zu WAR beantworten, die sie selbst aus einem Fragenkatalog von 10 Fragen auswählen. Die Fragen der ersten Woche wurden von Werit, Etaew,Anij,kerbear und mir gestellt. Für die nächste Woche werde ich zwei Fragen aus den Fragen auswählen, die hier als Antworten gestellt werden. Ich behalte mir das Recht vor, keine der Fragen zu nehme, sollten diese bereits bekanntes erfragen oder meiner Meinung nach keine Chance auf eine Antwort erhalten. Der späteste Abgabetermin ist Mittwoch am frühen Nachmittag gegen 14 Uhr.
1) When can we expect to see Phase 2 of the Live Event and/or 1.4.9? KEVIN: We’re hoping by the end of March. KEAVEN: Part 2 of A Stronghold Saga is taking longer to roll out than we anticipated; partly due to the issues we had with the server migrations. Things appear on track now, and, as Kevin said, we should be ready to go by the end of March. Expect some teasers shortly ;)
Auf Grund der Serverumstellung hat sich das Liveevent ein wenig verzögert. Der aktuell erwartete Termin ist Ende März.
2) Can the + XP book be made destroyable or sellable? KEVIN: No! Books should not be destroyed. Fine, I’ll think about it. Other than the fact that inventory slots are precious, are there any other specific reasons that the books need to be removed from the inventory?
Während Kevin keine anderen Gründe für das Zerstören von +XP Büchern sieht, außer den Inventarplatz, wird er sich überlegen, ob er etwas an der Unzerstörbarkeit ändert.
3) Can we have public quest for actual RvR, that span the whole area(i.e. kills,BO-taps) and reward something useful to all those, who worked on it? Maybe potions like unique liniments? KEVIN: An interesting idea. It is possible, however I wouldn’t want it to become the primary objective of the RVR Lake. KEAVEN: There are already issues of groups circling the battlefield avoiding one another, and even blatant cap-trading. Something like this could be a very useful way to give out extra rewards, but it would need to be self-correcting in some way, so there was no advantage (or incentive, for that matter) to cap-trade with the enemy. This could be a future Dev Discussion topic ;)
Weitere öffentliche Quests fürs RvR(Tötungen, erobern von Schlachtfeldzielen etc.) werden als möglich und interessant beschrieben, allerdings gibt es die Befürchtung, dass es zu mehr Kreis-raidenden Gruppen führen könnte. Keaven merkt an, dass es ein Thema für eine zukünftige Entwicklerdiskussion sein könnte.
4) Is there any reasonable chance to have some of the devs and the cm+team playing the game openly on a fixed day (let's say first friday of a month) KEVIN: Technically this is possible. Personally, I like to play anonymously without any of the advantages (or disadvantages) that being a Developer might bring. KEAVEN: We’ve had a long-standing policy against this, but after seeing how well Friday Fight Fest went over on Wrath, it is something we’ve considered revisiting.
Bisher war so etwas wie das "Friday Fight Fest" von Wrath of Heroes gegen die Vorschriften. Nach dem Erfolg in Wrath of Heroes ist es allerdings etwas, was sich ändern könnte.
5) Could you post a random metric once in a while? Something like the amount of kills for order and destruction during the week. KEAVEN: Metrics can be dangerous, as they are prone to misinterpretation, or used as the basis for wild extrapolations.
Zufällige Statistiken zu posten wird abgelehnt, da es leicht zu Fehlinterpretationen und Begründung für wilde Spekulationen missbraucht werden kann.